Tråkig vardag

Idag har jag en sån där riktigt tråkig dag. Jag känner mig bara ensam och lite deppig. Har kommit in i den där tråkiga vardagen. Jag går upp på morgonen, svintrött, tar en morgonpromenad till jobbet. Jobbar hela dagen, det enda jag kan tänka på under hela dagen är att få komma hem till soffan och bara få vila. När dagen är slut promenerar jag hem. Det finns disk i diskhon som borde diskas upp. Det finns ingen mat i varken frys el kylskåp, därav knäckemacka med salami två middagar i rad. Borde diska. Borde handla. Orkar jag det? Nej.
Vad gör jag? Sätter mig i soffan som ett jävla fetto och tycker synd om mig själv. Tittar på tv och äter glass. Vilket leder till ångest. Jag känner mig ensam och uttråkad. Men orkar inte hitta på något. Jag saknar dig. Men kan inte göra något åt saken. Allt är bara jobbigt och tråkigt just nu. Antar att man får ha sånna här dagar också. Imorgon kanske det känns bättre.
Något som får mig att må bra är musik. Har tittat lite på Idol och fått en favorit. Moa Lignell. Vilken stjärna. Den här låten har hon skrivit själv och jag fullkomligt älskar den.




Hade en underbar helg i Kramfors i alla fall. Här är en bild från vackra Högakustenbron.
Nu blir det ett glas juice innan läggdags. Bravo. En av de få sakerna jag har i mitt ekande kylskåp.
Puss och godnatt. Imorn är en bättre dag. En dag närmare helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0