Mardröm!

Usch vilken äcklig dröm jag hade inatt. Den var så verklig så jag knappt vet om det var en dröm eller om det var på riktigt.

En dröm där jag var halvt vaken i. Det var så verkligt så jag höll på att ringa hit min pappa. Jag var helt kallsvettig, hela jag var blöt, vilken panik!

Jag trodde att någon hade en nyckelkopia till min lgh. Jag hörde hur nyckeln sattes in i mitt lås och vreds om. Eftersom jag har en säkerhetskedja hörde jag hur det tog stopp. Dörren stängdes igen och brevinkastet öppnades och jag hörde massa röster. Jag kikade ut i hallen och såg att det lyste med ficklampor från inkastet. Jag låtsades att jag inte var hemma. Var knäpptyst och livrädd. Hur gör jag detta? Jag måste ta mig ut på balkongen för att kunna smita iväg. Jag tänkte flera ggr är det här på riktigt eller drömmer jag? men konstaterade att jag var vaken. När jag skulle resa mig upp från sängen var allt snurrigt och jag hade världens huvudvärk, som att jag blivit drogad. Jag kunde knappt röra mig, fick hasa mig ur sängen ner på golvet. Benen bar inte. Jag kunde inte prata. Jag hörde en tjejröst starkt hela tiden. Det var som att hon hade bott här tidigare, att det var "hennes" ställe. Efter ett långt tag, av mkt oro o rädsla blev det tyst.

Ännu en gång tänkte jag, händer detta på riktigt eller är det en dröm? Det är då jag måste vaknat på riktigt, för denna gången när jag klev upp kunde jag gå. Jag öppnade dörren till hallen (livrädd). Ytterdörren var stängd, låst och hade kedjan kvar. Jag hämtade datorn i vardagsrummet och tände lampan i sovrummet, och stängde in mig i sovrummet. Jag var vaken. Vågade inte somna om. Var fortfarande chockad över det som jag hade vart med om. Kunde inte riktigt släppa det. även fast det var en dröm. Var det verkligen en dröm?

Vid 05.00, efter lite över 1h framför webb-tvn vågade jag blunda igen. Jag somnade.

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Men fyy Jossan vilken pärs,,,tur ändå att du var ledig och fick somna om!



Kram på dig!

2011-09-09 @ 22:33:04
Postat av: Anonym

Usch fyfan, jag skulle ringt pappa! Hatar när man inte ens vet om man drömt eller inte. Puss stumpan ♥

2011-09-10 @ 09:34:58
URL: http://sannalarssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0