Gastroskopi-INGET jag rekomenderar!

Idag va jag i Köping och gjorde en gastroskopi-undersökning... det är nog det värsta jag någonsin gjort!!!
Jag har gjort det när jag var liten.. men då fick jag sova....
Nu gjorde jag det UTAN att varken få sova eller få ngt lugnande! Plus att sjuk-kärringen glömde nästan ge mig bedövningen..fick den i sista sekund, så den verkade ju inte ett dugg!
Det kändes som jag låg på en tortyrbänk..fick en plastgrej i munnen så jag inte kunde bita på "slangen" som skulle ner i magen...sen körde de in en tjock jävla slang (som en trädgårdsslang nästan) in i munnen..ner i halsen..å sen ner i magen.. kändes som den va hur lång som helst! Fick kväljningar hela tiden och tårarna bara sprutade!
När det var som värst tog jag (av ren reflex) upp armen för att dra ut slang-jäveln själv..men blev stoppad :P

När det tillslut var över...(tårarna rann fortfarande på mig) säger sjuksystern: Så..det var väl inte så farligt?!
-JOO det var mycket värre än jag nånsin kunnat ana!!!
Blev så arg på henne så ville binda fast henne vid britsen å köra ner slangen på kärringen så hon själv skulle få känna hur skönt det var!

Såhär ser det ut på en sådan undersökning...

 

Jag kommer aldrig nånsin göra om detta!!! FYFAAN säger jag bara!

Tur att jag hade världens bästa mamma med mig som stöd <3

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag ha myskväll med älsklingen! Hej så länge!



Kommentarer
Postat av: tess

men hjärtat fy fan!!

2010-05-12 @ 22:14:30
URL: http://funkish.blogg.se/
Postat av: Fatima

usch jag fick göra det där sista året på gymnasiet.....TRODDE JAG SKULLE DÖÖÖÖ!!! fy fan vad obehaglig känsla det var....hoppas det känns bättre nu och att de inte hittade något allvarligt där inne i magen!!

2010-05-12 @ 23:07:35
URL: http://phatty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0